25 Mart 2008 Salı

Herkes reklamdan anlar.

Reklam üstümüze vazife bizim, konuşmasak olmaz.
Şimdilerde bazı köşe yazarları akıllarına esince patlatıyorlar okkalı bir reklam eleştirisi. “Ben yazdım, reklamı yayından kaldırttım, son planı değiştirttim” böbürlenmesini daha sık duyar olduk.
O planın çıkması reklamı nasıl etkiler, matematiğini nasıl değiştirir, etkisini ne ölçüde azaltır, bir çuval inciri nasıl berbat eder, maliyeti nedir, düşünmezler.

Üstelik bu hevesli eleştirmenlerin “reklamcılar sağduyulu davrandı, doğru olanı yaptı” gibi “ başımızı sıvazlayan” cümleleri yazarken pek bir gururlandıklarını hissedersiniz.
Büyük emekler sonucunda yaratılan reklamların kaderidir bu, uluorta konuşulur ve kolayca tüketilir.
Bütün bunlar, toplumumuzda pek çok konuda olduğu gibi reklamda da, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmanın bir sonucudur.
Ama bu en çok da reklam için geçerlidir, reklam orta malıdır adeta.
Herkes onu pervasızca eleştirebilir ve yargılayabilir.

Çünkü' yeni oyun alanı' çok caziptir ve savunmasızdır.

Meriç Koloğlu

25-03-2008






Hiç yorum yok: